Çocuk Oyun Parklarında oynayarak öğrenebileceğiniz dersler
Çocuklar için oyun zamanı, ilk yıllarımızın temel bir parçasıdır. Birçok ebeveyn ve eğitimci, oyun zamanını çocukların eğlenmesi ve çocukken geçirdikleri zamandan keyif almaları için bir yol olarak görür. Bununla birlikte, araştırmalar, bu erken deneyimin çocuğun yetişkin yaşamına kadar devam edebilecek derin ve olumlu bir etkisi olabileceğini giderek daha fazla gösteriyor.
Oyunun çocuklar için birçok faydası vardır. Oyun zamanı, teneffüs ve oyun alanında geçirilen zaman, çocuklara hareket etme, diğer çocuklarla etkileşim kurma, becerilerini geliştirme, yeni şeyler öğrenme ve fiziksel, sosyal, duygusal ve duyusal gelişim üzerinde çalışma şansı verir.
Makalenin tamamını okuyun veya belirli bir bölüme atlayın:
- Yapılandırılmış Oyun ve Ücretsiz Ödeme
- Serbest Oyunun Önemi Nedir?
- Çocuklar Oyun Alanında Oynayarak Ne Öğreniyor?
- Yapılandırılmış ve Yapılandırılmamış Oyun Alanı Oyunu
- Oyun Alanında Öğrenmeyi Nasıl Teşvik Edebilirsiniz?
Yapılandırılmış Oyun ve Ücretsiz Eğlence
Uzmanlar bazen oyunu iki kategoriye ayırır: yapılandırılmış oyun ve serbest oyun. Çocuklar genellikle oldukça yapılandırılmış bir oyun süresine sahip olurlar. Yapılandırılmış oyun zamanı, yetişkinler tarafından denetlenen ve organize edilen veya yönetilen oyunu ifade eder. Çocuklar kitaplar, oyunlar, sınıf etkinlikleri, evde denetimli oyun ve daha fazlası aracılığıyla yapılandırılmış oyun süresi elde eder. Yapılandırılmış oyuna örnek olarak aile masa oyunu geceleri, birlikte oynanan video oyunları ve bir öğretmen tarafından önerilen ve yönetilen eğitici oyunlar verilebilir. Bir çocuk, bir yetişkin tarafından yönetilen bir oyunla veya başka bir oyun etkinliğiyle her meşgul olduğunda, bu yapılandırılmış oyundur.
Öte yandan, serbest oyun, çocukların, yetişkinlerin özel talimatları veya inisiyatifi olmadan, tabii ki güvenlikle ilgili olmadığı sürece, denetimli yaratıcılığa ve oyun egzersizlerine katılarak geçirdikleri zamanı ifade eder. Oyun alanında oyun zamanı ve teneffüs, ücretsiz oyun zamanına iki güzel örnektir. Yetişkin gözetimi mevcuttur, ancak yetişkinler bu durumlarda oyun süresi için daha az yapı sağlar. Oyun alanının kuralları ve yönergeleri dahilinde ne yapacaklarına ve farklı etkinlikleri hangi sırayla deneyeceklerine karar vermek çocuklara kalmıştır.
Her oyun türünün yararları ve sakıncaları vardır . Yapılandırılmış oyun, çocukların belirli becerileri ve yetenekleri öğrenmelerine yardımcı olacak şekilde düzenlenebilir. Örneğin, eğitimciler çocuklara matematik ve dil becerilerini öğretmek için matematik ve okuma oyunları içeren oyun istasyonları kurabilirler.
Yapılandırılmış oyun aynı zamanda çocukların bolca teşvik ve rehberlik almasını sağlayabilir. Bazı çocuklar başkalarıyla ilişki kurmakta zorlanıyorsa veya katılmakta zorlanıyorsa, bir ebeveynin veya öğretmenin aktif katılımı bu zorluğun üstesinden gelebilir. Öte yandan, daha az yaratıcılığa neden olabilir. Serbest oyun, öğrenciler arasında daha fazla yaratıcılığı ve dinamik alışverişi teşvik edebilir.
Çocukların elde ettiği en yaygın serbest oyun biçimlerinden biri, oyun alanı gözetmenleri veya öğretmenleri tarafından yakından denetlenirken oyun alanında ve teneffüste geçirilen zamandır. Teneffüsün çocukluk gelişimi için önemini abartmak veya bu oyun biçiminin ne kadar nadir hale geldiğini vurgulamak zordur. Gaziantep'teki okulların yalnızca yaklaşık %40'ında teneffüs var ve birçok okul bunu azaltmayı veya tamamen ortadan kaldırmayı düşünüyor.
Serbest oyunun elinden alınması ciddi bir sorundur ve çocukları olumsuz etkileyebilir. Teneffüs olmadan çocuklar bu tür oyunların pek çok faydasına erişemezler. Yaratıcılıklarını geliştirmek, problemlerini çözmek veya genellikle sınıflarında karşılaşmadıkları öğrencilerle etkileşim kurmak için daha az alana sahip olabilirler. Teneffüslerin ve oyun alanlarının çocukların serbest oyun olmadan kaçırabilecekleri çok önemli faydaları da vardır .
Serbest Oyunun Önemi Nedir?
İyi denetlenen ücretsiz oyun, çocuklar için aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli avantajlar sağlayabilir:
1) Kutunun dışında düşünmek.
Çok fazla yapısı olmayan oyunun faydalarından biri, çocukların kendileri için düşünmeye ve yaratıcı fikirler üretmeye teşvik edilmesidir. Bir yetişkin onlara oyunun kurallarını veya nasıl oynanacağını söylemeden, çocuklar kendi fikirlerini bulmakta ve problem çözme pratiği yapmakta özgürdür. Örneğin, bir oyun alanı etkinliğinde sadece iki çocuk için yer varsa ve üç çocuk birlikte oynamaya çalışıyorsa, bir eğitmen yapılandırılmış oyunda bir çözüm bulabilir. Serbest oyunda çocukların benzersiz bir çözüm geliştirmeleri gerekebilir, örneğin canlandırdıkları bir oyun sahnesi için bir çocuğun anlatıcı olarak oynaması gibi. Serbest oyundaki çocuklar yardım için bir yetişkine başvurmayabileceklerinden, karşılaştıkları zorlukları kendi başlarına çözmenin yollarını düşünmeye başlamaları gerekir. Bu, çocukları kendi başlarına öğrenmeye ve büyümeye teşvik eder,oyun alanı güvenlik kuralları veya yönergeleri.
Yapılandırılmış oyunun açık kuralları ve genellikle rekabeti teşvik eden bir ödül sistemi olsa da, serbest oyun çocukları bu kuralları geliştirmeye teşvik eder ve kendilerini ödüllendirir; çocuklar kendi kurallarını ve oyunlarını oluşturmakta özgürdür. Örneğin, bir slaytı slayt olarak kullanmak yerine , hayali oyunu içeren kendi oyunlarını yaratabilirler. Kaydırak, bir kale veya kaledeki bir kule olabilir ve çocuklar, kalelerini istilacı bir ejderhadan korumaları gerektiğinde kaydıraktan aşağı inerler.
Çocuk oyununun yaratıcılığı teşvik etme yollarından biri, çocuklardan geçmiş deneyimlere başvurmalarını ve onları yeni şekillerde kullanmalarını istemektir . Örneğin, bir çocuk sınıfta soru sorarak arkadaş edinmeyi öğrendiyse, park oyun alanında yeni bir oyuncuyla soru sorarak etkileşim başlatabilir. Kutunun dışındaki bu düşünce, çocukları deneyimlerini geliştirmeye teşvik eder. Bu beceriyi öğrendikçe, yaratıcılığı sınıf da dahil olmak üzere çeşitli ortamlara uyarlamayı öğrenirler.
2) Serbest oyun, daha az yapı anlamına gelir, bu nedenle çocuklar daha fazla işbirliği yapmak zorundadır.
Yetişkinler tarafından tanımlanan yapılandırılmış faaliyetler olmadan, çocuklar sorunları çözmek ve birlikte oynamak için birlikte çalışmak zorundadır. Yapılandırılmış oyunla, ebeveynler ve diğer yetişkinler çocukları işbirliği yapmaya ve geçinmeye teşvik ediyor olabilir. Bu ebeveyn katkısı olmadan, çocuklar nasıl işbirliği yapacaklarına ve birlikte nasıl çalışacaklarına kendi başlarına karar vermek zorundadır. Çocuklar ister bir tırmanıcının yan tarafına nasıl tırmanılacağını öğrenmeye ister bir aktivite istasyonunu nasıl çalıştıracaklarını bulmaya çalışırken, yetişkinlerin katkısı olmadan, çocuklar fikir bulmak için bir araya gelme eğilimindedir. Elbette, denetleyici bir yetişkin devreye girerek çocuklara oyun alanı yönergelerini hatırlatabilir ve herkesin güvende olduğundan emin olabilir.
3) Liderlik gelişimi.
Yapılandırılmış oyunda ebeveynler veya yetişkinler liderdir. Serbest oyunda, çocukların sırayla lider olmaları veya gerektiğinde liderlik rollerini paylaşmaları gerekir. Bu ister adil bir kuralın ne olduğunu belirlemek, ister hakemlik yapmak olsun, liderler oyun alanında yaratılır.
Serbest oyun aynı zamanda duygusal zekayı geliştirerek ve çocukların sosyal etki için iletişimin önemini görmelerine yardımcı olarak liderliği teşvik eder . Çocuklar oyun parklarında başkalarıyla oynamak istiyorlarsa, oyun fikirlerini iletebilmeleri ve diğerlerini kuralları kendi yöntemleriyle görmeye ikna edebilmeleri gerekir. Bu, çocukların nasıl örnek olacaklarını ve etkili bir şekilde iletişim kuracaklarını öğrenmelerine yardımcı olabilir.
4) Daha fazla yaratıcılık.
Serbest oyun, çocukları kendi oyunlarını oluşturmaya ve kendi etkinliklerini yapılandırmaya teşvik eder. Özellikle açık uçlu oyun ekipmanları ile çocuklar, yetişkinlerin kendileri için uydurdukları etkinliklerden kurtulur ve kendi özgün oyunlarını yaratırlar. Belki başka bir gezegenden gelmiş gibi davranırlar ve oyun alanından bir top geçirmeye çalışırlar. Belki de salıncaklara odaklanan tamamen yeni bir oyun icat etmeye karar verirler. Her iki durumda da, bu tür serbest oyun, çocukları kendi etkinliklerinin yazarı olmaya teşvik eder.
5) Enerjik çıkış.
Açık havada oyun oynamanın ve teneffüsün faydalarından biri, çocukların egzersiz yapmasına ve aktif olmaktan keyif almasına olanak sağlamasıdır. Çocuklar genellikle birçok nedenden dolayı daha yüksek enerjiye sahiptir. Daha küçük çocuklar daha yüksek enerjiye sahip olabilir, bu da bilişsel gelişimleri için önemli olan etkinliklere odaklanma yeteneklerini etkileyebilir, eğer onları yakma şansları yoksa. Denetimli serbest oyun, onlara bu enerji için bir çıkış sağlar, böylece daha az aktif olan diğer öğrenme etkinliklerine daha iyi odaklanabilirler.
6) Çocukların hareketsiz aktivitelerden uzaklaşmasına izin verin.
Çocuklar arabada oturarak, sınıfta oturarak, video oyunları oynayarak ve diğer hareketsiz işlerle uğraşarak önemli ölçüde zaman harcarlar. Bir çalışmada, 6 ila 11 yaş arasındaki çocukların zamanlarının %40'ından fazlasını hareketsiz faaliyetlerde geçirdikleri bulundu. Bir CDC çalışması, lise öğrencilerinin yalnızca %12,37'sinin haftada en az üç kez yoğun fiziksel egzersize katıldığını buldu .
Hareketsiz bir yaşam tarzı birçok sağlık sorunuyla bağlantılı olduğundan bu ciddi bir endişe kaynağı olabilir. Günde en az üç saat televizyon izleyen çocukların obezite riski %65 daha fazladır . Oyun alanında açık havada serbest oyun ve zaman, çocukları hareket etmeye ve egzersiz yapmaya teşvik eder. Amerikan Pediatri Akademisi'ne (AAP) göre, günde 60 dakikalık aktivite çocuklukta obezite riskini azaltabilir .
7) Çocuklara bağımsızlığı öğretin.
Üniversitelerde yapılan bir araştırma, hem yapılandırılmış hem de serbest oyunu inceledi ve daha fazla yapılandırılmamış oyun oynayan çocukların daha gelişmiş kendi kendini yöneten yürütme işlevine sahip olduğu sonucuna vardı. Bu işlev, organizasyona, etkinliklerin başlatılmasına, planlamaya, etkinlikler arasında hareket etme becerisine ve genellikle bağımsızlıkla ilişkilendirdiğimiz diğer görevlere izin verir. Yapılandırılmış oyunda daha fazla zaman harcayan çocuklar, bu tür becerilerin daha az ince bilenmiş seviyelerine sahipti.
8) Bilişsel işlevi geliştirin.
Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar, oyun ve keşif dönemlerinin beyin hücrelerinin bakımını ve büyümesini teşvik eden BDNF (beyinden türetilen nörotrofik faktör) miktarını artırdığını bulmuştur . İnsanlar üzerinde benzer testler mümkün olmasa da araştırmacılar, testlerin oyunun insanın bilişsel ve beyin gelişimi için önemini gösterdiği sonucuna vardı. Beyin gelişiminin yaklaşık %75'i bebeklik ile 20 yaş arasında gerçekleşir ve oyun, beyindeki sinir hücreleri arasındaki bağlantıların oluşmasını teşvik ederek güçlü bilişsel gelişimi teşvik edebilir.
9) Zorbalığı azaltmak için çalışın.
Zorbalık ve saldırganlık, oyun alanlarında ciddi bir endişe kaynağıdır ve her üç öğrenciden biri okul kariyerlerinin bir noktasında zorbalığa uğradığını bildirmiştir. Bazı okulların keşfettiği gibi, serbest oyun zorbalık vakalarını azaltmaya yardımcı olabilir. Bir okul, bir İlkokulu, teneffüs sırasında kuralları kaldırdıktan sonra zorbalık , mola olayları ve sorunlarında bir düşüş gördü. Okul yetkililerine göre, öğrenciler oyunla daha fazla meşgul oldular ve daha az sıkıldılar, bu da onların daha az hareket etmelerine neden oldu. Serbest oyunun daha az zorbalık vakasına yol açtığı gösterilmiş olsa da, öğretmenler ve veliler oyun sırasında herhangi bir zorbalık vakasına müdahale etmek için çocukları yakından takip etmelidir.
10) Sorumluluğu geliştirin.
Çocukluk yıllarında, çocuklar risk alıp sonuçlarını gördükçe beynin ön lob kısmı gelişir. Yapılandırılmış oyunda çocuklar çok fazla risk almıyor olabilir, ancak oyun alanında serbest oyunda çocuklar daha fazla karar vermek ve ardından sonuçları kabul etmek zorundadır. Bir çocuk çok iddialı bir oyun alanı ekipmanı denemekte zorlanırsa, bu deneyimden öğrenebilir ve eylemlerinin nasıl sonuçlara yol açtığını görebilir. Zamanla, bir çocuk eylemleri ve sonuçları arasındaki bağlantıyı gördüğünde sorumluluk almayı öğrenebilir.
Pek çok oyun ve etkinlik türü çocuklar için faydalı olsa da, serbest oyun çocuklara öğrenmeleri ve büyümeleri için daha fazla özgürlük sağlayarak bir dizi somut fayda sağlayabilir. Serbest oyun, çocukların gözetimsiz olduğu anlamına gelmez.
Tüm ücretsiz oyun etkinlikleri sırasında yetişkinler çocukları yakından izlemeli ve gerektiğinde devreye girmelidir. Bununla birlikte, çocuklar etkinlikleri başlatır ve mümkün olduğunca sorunlara kendi çözümlerini seçmelerine izin verilir.
Çocuklar Oyun Parkında Oynayarak Ne Öğreniyor?
Çocuk Oyun Parkları serbest oyun için önemli bir alandır. Pek çok durumda, çocuklar teneffüslerde oyun parklarında oynarlar ve burada yapılandırılmış sınıf zamanından bir süreliğine uzaklaşabilirler. Ebeveynler ve bakıcılar çocukları okul saatleri dışında oyun alanına götürdüklerinde, çocuklara kendi aktivitelerini seçme ve kendi oyun deneyimlerini sürdürme şansı vermiş olurlar.
Çocuklar, başka yerlerde kolayca öğrenemeyecekleri temel becerileri oyun alanında öğrenirler. Bu becerilerin çoğu, hayatlarının ilerleyen dönemlerinde ihtiyaç duyacakları ve büyüdükçe geliştirecekleri becerilerdir:
- Yüzleşme nasıl yapılır? Çocukların neyin adil olduğu ve hangi kurallara uyulması gerektiği konusunda farklı fikirlere sahip olmaları kaçınılmaz olduğundan hiçbir çocukluk oyunu sorunsuz ilerlemez. Sınıfta ve evde, ebeveynler ve öğretmenler genellikle çocuklar adına bu kararları verirler ve yapılandırılmış oyunlar ve aktiviteler genellikle çatışmayı önleyecek şekilde tasarlanır. Oyun alanında ve serbest oyun etkinliklerinde, çocukların çatışmayı ele almak için kendi kurallarını keşfetmeleri gerekir. Bu, onları iyi iletişim kurmayı, kendilerini ifade etmeyi ve adalet fikirlerini iletmeyi öğrenmeye teşvik eder. Adil bir şekilde oynamayan ve çatışma çözme becerileri geliştirmeyen çocuklar, etkinliklerden dışlanmaktan kaçınmak için genellikle bunu yapmaya teşvik edilir. Ebeveynler veya öğretmenler gerektiğinde devreye girebilse de, serbest oyun çocukları çatışmaları kendi başlarına çözmeyi öğrenmeye teşvik eder.
- Rekabet nasıl ele alınır? Serbest oyun ve teneffüste oyun rekabet anlamına gelebilir. Bazen bu, kimin kaydıraktan daha hızlı inebileceğini veya kimin daha uzun süre dengede kalabileceğini görmek için bir yarışma şeklini alır. Bazen, değerli oyun alanı ekipmanlarının kullanımı için rekabet anlamına gelir. Rekabeti ve hatta bir yarışmada kaybetmeyi zarif bir şekilde ele almayı öğrenmek, çocukların diğer rekabet türleriyle nasıl başa çıkacaklarını öğrenmelerine yardımcı olabilir.
- Çeşitlilik ile nasıl çalışılır? Oyun alanları ve teneffüs, çocukların karşılaşabileceği diğer ortamlara göre daha çeşitli ortamlar olabilir. Sınıflarda çocuklar genellikle yaşlarına ve yeteneklerine göre ayrılır. Okulda, çocuklar tipik olarak kendi topluluklarından ve geçmişlerinden olan insanların etrafındadır. Ancak oyun alanında çocuklar, engelli çocuklarla veya farklı geçmişlere ve topluluklara sahip çocuklarla karşılaşabilir. Bu çocuklarla nasıl etkileşime geçileceğini ve oynanacağını öğrenmek, bir çocuğun farklılıklar konusundaki farkındalığını artırabilir ve onları daha iyi iletişim kurmanın yanı sıra daha anlayışlı hale getirebilir.
- Gruplar nasıl organize edilir? Yapılandırılmış oyunda, yetişkinler çocukları gruplara ayırır. Ancak bir oyun alanında, oyun oynamak için kendilerini gruplar halinde organize etmeleri gerekir. Bu, kaydıraklarda , aktivite panellerinde ve oyun alanının diğer alanlarında gruplar halinde organize olmak anlamına gelebilir . Öte yandan, belirli görevler ve faaliyetler için gruplar halinde düzenleme anlamına da gelebilir. Gruplara ve rollere karar vermek, daha sonra çocukların bir okul projesi ve sonunda çalışma projeleri için kendilerini organize etmeleri gerektiğinde liderlik ve takım kapasitelerinde yararlı olabilir.
- Başkalarıyla nasıl işbirliği yapılır ve birlikte çalışılır? Yetişkinler genellikle çocuklara birlikte çalışmayı ve başkalarıyla işbirliği yapmayı öğretmeye çok önem verirler. Birçok çocuğa küçük yaşlardan itibaren oyunlar yoluyla başkalarına karşı nasıl nazik olunacağı ve kardeşleri ve diğerleriyle nasıl işbirliği yapılacağı öğretilir. Serbest oyunda çocuklar bu becerileri kullanma şansına sahip olurlar. Bu önemlidir, çünkü serbest oyunda, işbirliğinin gerçekleşmesini sağlamak için dışarıdan kurallar koyan bir yetişkin olmayabilir. Çocukların bir takım olarak çalışıp çalışmama konusunda yapacakları seçimler var ve eylemlerinin sonuçlarını ve sonuçlarını deneyimliyorlar.
- Sosyal beceriler. Çocuklar oyun alanında diğer çocuklarla tanışır ve arkadaş olup birlikte oynayarak sosyal becerilerini geliştirirler. Bu sosyal beceriler, okulda ve daha sonra yetişkinlerin dünyasında işte iyi geçinmek için gereklidir. Çocuklar müttefikler ve arkadaşlar geliştirdikçe, okulda ve sonunda iş yerinde başkalarıyla ortak noktalar bulmaları için ihtiyaç duydukları becerileri teşvik eder.
- Fiziksel beceriler. Spor programlarına katılmayan çocuklar için oyun alanları, aktif kalmaları için onlara ilham verebilir. Bu alanlar, çocukları aktif kalmaya ve fiziksel aktiviteden zevk almaya teşvik ederek, yaşlandıkça aktif bir yaşam tarzı kurmalarına yardımcı olur. Oyun , bir etkinlik panelindeki küçük mandalları veya diğer ayrıntılı hareketleri manipüle etmek için gerekenler gibi hem kaba motor hem de ince motor becerilerine yardımcı olabilir.
- Akademik faaliyetlerden uzakta geçirilen zamanın önemi? Pek çok çocuğa okulda çok çalışmanın önemi öğretilir. Bununla birlikte, dinlenerek ve işten ve akademisyenlerden uzakta zaman geçirerek kendilerine bakmayı öğrenmenin de büyük değeri vardır. Teneffüs ve oyun alanı etkinlikleri, çocuklara oyunun eğlencesini ve heyecanını göstermeye yardımcı olabilir, ancak onlara sınıfta da yardımcı olabilir. Çalışmalar , çocukların akademik performansının düzenli aralarla arttığını ve dünyadaki en başarılı öğrencilerin bazılarının düzenli olarak teneffüs yaptıklarını göstermiştir . Örneğin, eğitim başarısında düzenli olarak üst sıralarda yer alan Japonya'da, öğrenciler her 50 dakikada bir kısa molalar veriyor.
- İletişim ve müzakere becerileri. Çocuklar oyun alanında ve teneffüste müzakere etmeyi ve başkalarıyla iletişim kurmayı öğrenirler. Oyun alanının farklı bölümlerini paylaşmayı ve belirli oyun alanı ekipmanlarını kullanarak sırayla oynamayı öğrenirler. Bu, gelecekteki kariyerleri ne olursa olsun müzakere ve iletişim becerilerini kullanacakları yetişkinlikte daha sonra yararlı olabilir.
- Başa çıkma becerileri. Çocuklar iletişim kuramadıkları veya istediklerini alamadıkları takdirde hüsrana uğrayabilirler. Oyun alanında ve teneffüste çocukların özdenetim ve uygun davranışları öğrenmeleri gerekir, aksi takdirde diğer çocuklarla oynamalarına izin verilmeyebilir. Çocuklar ayrıca oyun alanının belirli bir bölümüne ulaşamama gibi zorluklarla nasıl başa çıkacaklarını da öğrenirler.
- Azim ve Tırmanma veya bazı oyun etkinliklerine katılma konusunda sorun yaşayan çocuklar, başarılı olmaya nasıl devam edeceklerini öğrenebilirler. Örneğin çocuklar, başkalarının özellikle zorlu bir ekipmana tırmanmayı başardığını görürlerse, onlar da başarılı olana kadar denemeye devam etmeleri için teşvik edilebilirler.
- Çocuklar, başkalarından öğrenmenin önemini takdir etmelerine yardımcı olabilecek belirli ekipman parçalarını nasıl daha iyi kullanacaklarını başkalarından öğrenebilirler. Başkalarından öğrenmek, okulda öğretmenlerden veya özel ders verenlerden öğrenirken kullanmaları gereken önemli bir beceridir. Aynı zamanda, kariyerlerini inşa etmeyi akıl hocalarından öğrenebilecekleri işyerinde de işe yarayacaktır.
- Duyusal oyun. Sınıfta öğrenen çocuklar, çalışmak ve öğrenmek için kitapları, diğer metinleri ve bilgisayarları kullanarak genellikle görsel öğrenmeye odaklanırlar. Ancak oyun alanları, çocukların dokunsal dokuları, sesleri ve diğer duyusal oyun öğelerini keşfetmelerine olanak tanır. Duyusal gelişime hitap edecek şekilde tasarlanmış oyun alanı ekipmanı, dokulu, parlak renkli olabilir ve çocukların işitsel ipuçlarını keşfetmelerine yardımcı olmak için müzik veya ses çıkarmasına izin verebilir . Ek olarak, duyusal gelişim göz önünde bulundurularak tasarlanan oyun alanı ekipmanları, çocuğun doğayla olan bağına hitap etmeye yardımcı olabilir.
- Doğa oyunu. Şehirde yaşayan veya açık hava etkinlikleri için pek fazla fırsatı olmayan çocuklar için oyun alanları, onların doğal dünyayla iç içe olmalarını sağlayabilir. Oyun alanları, daha kentsel alanlardaki çocuklar için bir yenilik olabilecek daha doğal, park benzeri alanlara yerleştirilebilir. Ayrıca, bazı oyun ekipmanları, gerçek hayatta bu tür nesnelerden uzakta yaşıyor olsalar bile, çocukların kayalara tırmanmanın veya bir ağacın altında oturmanın keyfini yaşamalarına yardımcı olarak, doğanın görünümünü ve hissini taklit edecek şekilde tasarlanmıştır. Doğayı taklit edecek şekilde tasarlanan oyun alanları, kaygan kayalar veya zehirli bitkiler riski olmadan çocukların ortamdan keyif almaları için daha güvenli ve rahat bir yol olabilir.
- Duygusal beceriler. Oyun alanında veya teneffüste oynamak, çocukların korkularını yenmelerine ve duygularını kontrol etmelerine yardımcı olabilir. Aslında, hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar, hiç oyun olmadan büyüyen hayvanların duygusal olarak riske atıldığını ve yeni durumlarla karşılaştıklarında korku içinde donup kaldıklarını göstermiştir. Tüm memeliler ve aslında hayvanlar aleminin çoğu, erken gelişim aşamalarında bir tür oyunda yer alır; araştırmacılar, insanlar ve hayvanlar aleminin geri kalanı için bu aktivitenin yetişkin işleyişi için gerekli duygusal ve fiziksel becerileri geliştirmeye yardımcı olduğuna inanıyor.
- Problem çözme. Sınıfta problem çözme soyut olabilir ve matematik fikirlerine dayalı olabilir. Ayrıca, çocuklar belirli şekillerde problem çözme becerilerine göre derecelendirildiklerinden ve "yanlış" yanıtlar alma konusunda endişe duyabileceklerinden, bazı öğrencilere pek çekici gelmeyebilir. Oyun alanında çocuklar, daha yükseğe sallanmayı veya tahterevalli sallamayı öğrenme gibi uygulamalı problem çözmeyi öğrenirler. Öğretmenlerin ilerlemelerine ilişkin bakış açısına göre değil de sonuçlara göre değerlendirildiklerinden, cevaplar daha açık uçlu olabilir. Çocuklar, sınavlarda veya sınıfın önünde problem çözmeleri istendiğinde, iyi performans göstermek için aynı baskıyı hissetmeyebilirler ve problem çözme becerilerini daha az stresli bir ortamda daha etkili bir şekilde geliştirebilirler.
Oyun alanları, çocuklara yakınlardaki yetişkinler tarafından denetlenirken aynı zamanda yapılandırılmamış oyun oynayabilecekleri bir alan sağladıkları için benzersiz bir oyun fırsatı sunar. Oyun alanları da bir miktar yapı sunar. Ahşap yapısı gibi oyun alanları, güverte, kaydırak ve merdiven gibi tanınabilir unsurlara sahiptir. Çocuklar bunlarla ne yapacaklarını bilirler ve bu aletler üzerinde nasıl oynayacakları konusunda fikir sahibi olurlar. Aynı zamanda oyun alanı, çocukların benzersiz oyun oynama yolları bulmasına izin verecek kadar açık uçludur. Çocuklar, örneğin dağcıların bir dağ sırtı olduğunu ve güvertelerin bir kule olduğunu hayal edebilir.
Çocuk oyun parkları harikadır çünkü hem yapılandırılmış hem de serbest oyun sunabilirler. Çocuklar, Metro İstasyonu gibi bir oyun alanında kendi başlarına oynayabilir veya eğitimciler ve ebeveynler, oyun alanında çocuk grupları oluşturarak çocukları daha yapılandırılmış etkinliklerle istasyonlardan geçirebilir.
Yapılandırılmış ve Yapılandırılmamış Oyun Alanı Oyunu
Amerikan Pediatri Akademisi'nin iddia ettiği gibi oyun, çocukların gelişimi için temeldir. Hem yapılandırılmış hem de yapılandırılmamış oyun, çocukluk döneminde önemli bir yere sahiptir. Teneffüs, denklemin bir parçasıdır ve çocukların çoğuna ulaşmanın önemli bir yoludur. Çocuklar uyanık oldukları saatlerin yaklaşık yarısını okulda geçirirler. Bu, çocuklara oyun ve egzersiz yapma şansı vermek için mükemmel bir fırsat olabilir. Her gün sadece 30 dakikalık teneffüs , bir ayda on saate kadar zenginleştirici oyun süresi ve fiziksel gelişim sağlayabilir . Okul dışında oyun alanına yapılan düzenli ziyaretlerle oyun oynamak ve egzersiz yapmak için daha fazla zaman verilebilir.
Bazı ebeveynler ve okullar, çocukların oyun ve etkinliklerin süresini belirlemelerine izin verilen oyun alanlarında serbest oyuna inanır. Bu, çocuklara istedikleri herhangi bir aktiviteyi uyarlama konusunda serbestlik sağlamaya yardımcı olur. Diğerleri yapılandırılmış oyunu aşılar ve bunun oyun alanı deneyimlerini ve katılımı iyileştirebileceğini bildirir.
Bazı okullar, çocukların gelişimine yardımcı olmak için yapılandırılmış oyunun önemini vurgular. Yapılandırılmış oyun, çocukları serbest oyun sırasında seçilen etkinliklerle geliştirmemiş olabilecekleri becerileri öğrenmeye teşvik eder. Örneğin, matematiğe odaklanan oyunlar, bir çocuk henüz o konuyu takdir etmeyi öğrenmemiş olsa bile, çocukların gerekli matematik becerilerini öğrenmelerine yardımcı olur. Yapılandırılmış oyundaki öğrenciler, belirli oyunlardan veya etkinliklerden o kadar kolay vazgeçemezler; bu da, kendi başlarına ustalaşamayacakları becerileri öğrendikleri anlamına gelir.
Çalışmalar, yapılandırılmış oyunun bazı büyük faydalarını da göstermiştir. Daha yapılandırılmış teneffüse sahip okullarda yapılan bir araştırma, %43 daha az dışlanma ve zorbalık ve %34 daha az teneffüs sonrasında çocukların işe odaklanmalarını sağlayan daha az dakika buldu. Aynı çalışma, yapılandırılmış teneffüs süresine sahip okulların, diğer teneffüs yapılarına kıyasla %43 daha fazla teneffüs süresine sahip olduğunu buldu.
Öte yandan denetimli serbest oyun, çocukların zaten güçlü oldukları ve gerçekten zevk aldıkları alanları veya henüz deneyimlemedikleri ilgi alanlarını keşfetmelerine olanak tanır. Örneğin müziği seven bir çocuk, doğal olarak oyun alanında müzik yapabileceği aktivite panellerine yönelebilir . Serbest oyun daha az yapılandırılmış olduğu için, bir çocuk kendi kurallarını geliştirebilir ve kendi oyunlarını yaratabilir ya da ne yapabilecekleri ya da yapmaları gerektiğine dair bizim fikirlerimizden gereksiz yere etkilenmeden.
İster yapılandırılmış ister yapılandırılmamış oyun yoluyla çocuk gelişiminde oyunun önemine inanın, her iki oyun türünün de çocuğun hayatında bir yeri olduğuna dair çok az şüphe vardır.
Oyun Alanında Öğrenmeyi Nasıl Teşvik Edebilirsiniz?
Bir oyun alanınız varsa, hem denetimli serbest hem de yapılandırılmış oyuna izin veren bir oyun alanı yaratma fırsatına sahipsiniz. Oyun alanınızın, her iki oyun türünü de teşvik ederek çocukların mümkün olduğunca gelişmesine yardımcı olmasını sağlayabilirsiniz. Bunu şu şekilde yapabilirsiniz:
- Çeşitli aktivitelere ve seçeneklere elverişli oyun alanı ekipmanına yatırım yapmak. Bazı oyun alanı ekipmanı türleri, tasarımda esnek olarak hem yapılandırılmış hem de yapılandırılmamış geniş bir oyun yelpazesini teşvik eder. Örneğin, geleneksel kaydırma için çift kızak kullanılabilir. Ayrıca çocukları, karla kaplı bir dağmış gibi davrandıkları hayali oyunları kullanmaya teşvik edebilir; her ikisi de serbest oyun etkinlikleri olabilir. Birden fazla şekilde kullanılmak üzere tasarlanmış açık uçlu oyun alanı aktivite ekipmanı, çocuklara keşfetmeleri için daha fazla alan sağlar.
- Kapsayıcı bir oyun alanı oluşturma. Çocuk oyun grubu , yalnızca hareket sorunları ve diğer engelleri olan çocuklar için değildir. Kapsayıcı bir oyun alanı, her çocuğun kullanabileceği bir oyun alanıdır. Bu tür bir oyun alanı, tüm ekipmanların farklı yetenek ve yaştaki çocuklar tarafından birden fazla şekilde kullanılabilmesini sağlar. Farklı ihtiyaçları olan çocukları oyun alanında ayrı bir alana atamak yerine, diğer çocuklar oyun alanının “serin” alanlarını kullanırken, kapsayıcı bir oyun alanı herkesi katılmaya teşvik eder.ve aynı ekipmanı kullanın. Farklı geçmişlere ve yeteneklere sahip çocukları birlikte oynamaya teşvik ederek, bu tür bir oyun alanı daha fazla şefkat ve daha iyi sosyal becerilerin yanı sıra iletişimi de teşvik edebilir. Çocuklar kendilerinden farklı insanlarla tanışırlar ve oyun ekipmanları ortak bir zemin bulmalarını sağlar. Bu hem engelli biri için hem de kendisinden farklı birini tanımaya başlayan biri için faydalı olabilir.
- Çocukların yaşlarını göz önünde bulundurarak uygun bir alan yaratmak. Yapılandırılmış oyun ve serbest oyun, yeni yürümeye başlayan çocuklar için ortaokul çocuklarına göre çok farklı görünüyor . Oyun alanınızı kullanacak çocukların yaşlarını göz önünde bulundurun ve her iki oyun türünü de teşvik edecek güvenli ve yaşa uygun oyun alanı ekipmanlarını seçin. Oyun alanınızı birden çok yaştan çocuk kullanacaksa, farklı yaştaki çocukların belirli öğeleri nasıl kullanabileceklerini düşünün.
- Zorbalık riskini azaltmaya yardımcı olabilecek güvenli ve iyi denetlenen bir ortamda çocukları başarıya hazırlamak. Yapılandırılmamış oyunlarda bile ebeveynler ve bakıcılar için bir denetim alanına sahip olmak istersiniz. Yetişkinlerin genellikle talimat vermediği serbest oyunlarda bile, uygun denetim, çatışmaların ve sorunların saldırganlık olmadan çözülebilmesini ve tüm oyun alanı kurallarına uyulmasını sağlayabilir. Ebeveynlerin her zaman kolayca dinlenebileceği ve denetleyebileceği gölgeli banklar ve geniş yollar oluşturun.
Oyunun teşvik edildiği ve çocukların yaşamları boyunca sürecek becerileri geliştirmeleri için çeşitli fırsatların bulunduğu bir oyun alanı yaratmak istiyorsanız, oyun alanında eğlenmeye ve öğrenmeye odaklanılan kaliteli bir oyun alanı oluşturmak için Gezegen X Kent Mobilyaları ile çalışın. . Gezegen X Kent Mobilyaları, çocukların büyüme ve gelişmelerini en üst düzeye çıkarmalarına yardımcı olmak için tasarlanmış oyun alanları inşa etmek için yerel kaynaklar ve çocukluk uzmanlarıyla birlikte çalışır. Gezegen X Kent Mobilyaları, çocukların oyun alanlarımızda oynamaktan heyecan duymasını sağlamak için mühendislerle ve çocuklara yönelik oyun alanı ekipmanlarıyla birlikte çalışır.
Güvenliği çok ciddiye alıyoruz. Gezegen X Kent Mobilyaları'ün her bir ekipmanı, dayanıklılık ve güvenlik açısından dikkatli bir şekilde test edilmiş ve en yüksek dereceli malzemelerden yapılmıştır. Çocuğunuzun geleceğini korumak için ekipmanlarımız %99,9999 PVC (Polivinil klorür) içermez ve atığın %95'ini geri dönüştürürüz.
2017'den beri topluluklara, okullara, belediyelere ve diğer kuruluşlara hizmet veriyoruz. Çocukların sevdiği yenilikçi ve kaliteli oyun ekipmanları yaptığımız için gruplar bize güveniyor . Eğitimciler bizi seviyor çünkü duyusal, bilişsel, fiziksel, duygusal ve sosyal gelişimi teşvik etmek için tasarlanmış oyun alanları inşa ediyoruz.